Prototype
Xondamir Abduxoshimov
Prototype dizayn patterni bilan tanishishni boshlaymiz. Bu pattern ham Creational patternlar oilasiga mansub. Prototype patternidan foydalanishdan maqsad berilgan obyekt nusxasini yaratishdan iborat. Ya'ni, yangi obyekt berilgan obyektdan prototip(klon) olgan holda yaratiladi.
Prototype DIzayn Patterni boshqa Creational patternlardan farq qiladi. Prototype patterni bizdan nusxa olinadigan obyektni yuborishimizni kutadi va uni nusxalab qaytaradi, boshqa Creational Patternlarga o'xshab sinf shart emas.
Bu patternni turli xil usullardan foydalanib implement qilish mumkin. Men osonroq tushunish uchun quyidagi diagrammadan foydalangan holda ko'rsatib berishga qaror qildim. An'anamizga ko'ra implementatsiya qilishni birinchi diagramma, so'ngra code orqali ko'ramiz.
Prototype dizayn patterni diagramma ko'rinishdagi implementatsiyasi
Prototype - nusxalashni amalga oshiruvchi interfeys
ConcretePrototype - obyektni nusxalash uchun, Prototype interfeysni implement qilgan sinf
C# dasturlash tilida implementatsiya
Bizning korxonada Dasturchi injiner positsiyasidagi ishchilar bir nechta va ularning darajasi turlicha. Keling, ularning obyektlarini va nusxalarini Prototype patterni orqali implement qilamiz.
1 - qadam: Prototype interfeysini yaratish
2 - qadam: Nusxa olinadigan sinfni yaratish
3 - qadam: Natija olish
Natija:
Nusxalashni foyda taraflaridan biri, agar obyektlarda qaysidur maydonlar bir xil bo'lsa, unga o'zgartirish kiritish shart emas.
Builder patternidan qachon foydalanamiz?
Obyektni yaratish bizga murakkablik tug'dirsa
Bitta maydonlarni qayta o'zgartish kerak bo'lsa
Barchasi tushunarlik bo'ldi degan umiddaman. O'rganishda davom etamiz.
Last updated