Dizayn Patternlar
Xondamir Abduxoshimov
Dasturiy ta'minotni ishlab chiqishda qo'llaniladigan patternlar, dastur tuzish davomida muntazam ravishda uchraydigan muammolarga yechim topishda qo'llaniladi. Ushbu qonun - qoidalar faqat OOP(Obyektga Yo'naltirilgan Dasturlash) uchun amal qiladi. Ya'ni qoidalarni Funksional Dasturlashga qo'llash yaramaydi.
Dizayn Patternlar - dasturchi uchun muhim qurollardan biri hisoblanadi. Dasturchi injinerlarning, dizayn patternlarni qanday tashkil qilingani va uning aynan qaysi muammoni yecha olishligini bilishligi, patternlarni qanday sinflar, metodlar va maydonlardan tashkil etilganini eslab qolishdan ko'ra avzalroqdir. Chunki patternlarni yaratilishi(Implementatsiyasi), berilgan muammoga ko'ra tashkil etiladi.
Dizayn Patternlar bo'limida, Gang of Four(GoF) mualliflari tomonidan yaratilingan Design Patterns - Elements of Reusable Object-Oriented Software kitobida sanab o'tilgan patternlar to'g'risida so'z boradi.
Dizayn Patternlari maqsadiga ko'ra 3 turga bo'linadi:
Creational
Structural
Behavioral
Creational dizayn patternlar oilasi
Factory Method
Abstract Factory
Builder
Prototype
Singleton
Structural design patternlar oilasi
Adapter
Bridge
Composite
Decorator
Façade
Flyweight
Proxy
Behavioral design patternlar oilasi
Chain of Responsibility
Command
Interpreter
Iterator
Mediator
Memento
Observer
State
Strategy
Visitor
Template Method
Ko'rib turganingizdek jami 23 ta asosiy dizayn patternlari mavjud. Suxbatlarimiz davomida bularning barchasini Alloh qodir qilgancha yoritib borishga harakat qilamiz
Last updated